Promenad

All oro kring Lilla Mys eventuella sjukdom och hela konflikten med henne och Smulan tar så mycket kraft. Läkaren sade att man kan bli trött av depression. Jag är inte deprimerad, men klart kraftlös, vilket visar sig hela tiden - bl a när jag tränar och i vardagen. Det är intressant hur hjärnan reagerar på stress och press. Ett tag kunde jag inte lösa sudoku. Just nu har jag problem med att komma ihåg var jag lägger saker. Det är anmärkningsvärt och frustrerande, för jag brukar ha björnkoll.

En solig eftermiddag, när jag är på väg hem, tänker jag att jag ska fråga om jag får gå ut med Lilltrollet. Lustigt nog springer jag på Lilltrollets matte, som undrar om jag vill komma in och hälsa på hunden. Oemotståndligt! Lilltrollet blir fullkomligt överlycklig. Hon far runt som ett yrväder, mjuka tassar studsar mot mitt ben, hon sträcker på halsen för att kunna ge mig en slick på hakan. Jag tar ut henne en sväng och hon sjunger nästan. Det är rena terapin att gå ut i den friska vårkvällen med en så glad hund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback