Från klarhet till klarhet

Tiden uppslukas helt av jobbet under några dagar. Det är bra - och skönt att vara trött på ett annat sätt. Men när jag flyger hem från en riktigt givande dag på huvudkontoret, känner jag att det inte bara är jobbet som gör mig trött. Jag har blivit genomförkyld! Trumhinnorna buktar och strejkar och spränger av värk under den evighet, som det tar för planet att landa. Jag vill bara hem och sova och bli frisk, stark och glad igen!

I ett samtal med min syster yster går jag plötsligt från klarhet till klarhet. Det är självfallet så, att Lilla My inte vill lösa konflikten! Hon tror förstås att vi går tillbaks till ursprungsläget då! Kanske har vi fel, men konflikten känns med ens lättare att bära. Nu gäller det bara att få pappan att hålla ut, så att vi kan få hjälp att komma till gemensam klarhet och gemensamma beslut. För mig är det viktigaste inte var Smulan och Lilla My bor, utan att vi har en sund relation. Det verkar som om Maggie och Pi också har accepterat, eller vant sig vid, att tjejerna inte bor här längre. Med blandade känslor inser jag det, men också att vi just nu befinner oss vid ett vägskäl. Nu gäller det att välja rätt väg.

bad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback