Första maj

Efter middag och traditionsenlig brasa svimmade jag nästan av trötthet igår kväll. Jag har sovit i tio timmar. Undrar om jag fått något virus... Min älskade är också trött, skrämmande trött. Vi tog en promenad i det svala, vindstilla vårvädret. Han var tvungen att stanna till för att han kände sig yr. Inte bra alls. Vi tog en paus vid grillkiosken, så att han fick höja blodsockret. Det blev något bättre, men fortfarande skrämmande. När vi kom hem lade sig min älskade för att vila en stund - tack och lov! Jag for iväg och hämtade cateringmaten till vår lilla fest i eftermiddag. Mammas och pappas guldbröllop ska firas!

blom rund

Jag har bytt ut blommorna i lådorna vid entrén Det är massor med små fina plantor med sommarkänsla - knallblå lobelia med mycket bladverk, kaxiga tagetes i gult och orange. Hoppas att de små späda plantorna tar sig. Då kommer blomlådorna att se fantastiska ut! Inne pryder de underbara, kraftigt långstjälkiga, sammetsröda rosorna från min älskade hallen. De är de vackraste rosor jag någonsin sett! Jag har pyntat borden med små gula krysantemum och i ett hörn står en ny blåblommig krukväxt. Det är roligt att fixa med blommor och skönt att kunna unna sig lite nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback