Drömmar i färg

Ännu en natt när jag sover som en sten, fast fylld av drömmar. Underliga, udda, livfulla drömmar. Jag drömmer att jag ska frosta av frysen. Huset och omgivningen känner jag inte igen, men jag får hjälp av pappas barndomsvän Olle. I verkliga livet gick Olle bort för flera år sedan. I drömmen är han stor, stark och frisk som i min barndom. Han vet precis hur man ska göra allt. Jag gör allting fel - spiller, tappar, snubblar. Jag tappar en stor burk med löjrom. Romkornen rinner ut som glänsande, orangeröda pärlor över golvet. Jag går iväg för att hämta dammsugaren i städskåpet. När jag öppnar skåpet överfalls jag av dammsugarslangen, som formligen väller ut över mig. Jag har kastat den gamla dammsugaren, men slangen finns kvar. Jag ser dess veckade, smutsiga gråa yta i detalj. Olle ordnar allting rätt. Jag gör allting fel, hela tiden. Undra på att jag inte känner mig utvilad när jag vaknar. Det sägs att man inte drömmer i färg...

Kommentarer
Postat av: Stina Bask

jo...fast dom kreativa personer drömmer i färg...sen så kan man åxå låta drömmarna få lösa problem...man lixom sover på sakerna...så dagen efter har man formuleringar, handlingsvägar, angreppssätt liggandes bredvid frukosttallriken. Men det gäller att kunna tyda drömmarna. Och det är inte så lätt. Du drömmer att saker väller ut. Du anstränger Dej att försöka torka upp...samla ihop. Skit i det. Ställ Dej ett tag som en betraktare vid sidan om och notera bara vad som händer. Det kan vara befriande skönt. Låt problemen hitta sina egna lösningar. Det kan vara rätt åt dem. Annars kommer Du att bli väldigt uttröttad. Ja...suck vad jag säger massa. Men tanken bakom detta är god...faktiskt är jag rädd om Dej kära Betty Blue. Kram.

2007-05-03 @ 21:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback