Tresamhet

Igår kväll var jag ensam med margaretorna. Det är alltid lättsamt. Det är inget fel med dem, mer än att de är tonåringar. Med lite god vilja, skulle man nästan kunna säga att de är hjälpsamma, när det bara är vi tre. Vi bestämmer tillsammans när och vad vi ska äta och vi har alltid roliga pratstunder vid maten, eller i bilen från någon träning, eller i tv-soffan. Det är lustigt. Det är likadant på egen hand med Maggie och Pi, som det var med Smulan och Lilla My.

Jag har ringt sporadiskt och pratat med Lilla My på telefonen. Det är lite synd om henne för hon har varit så mycket förkyld den senaste tiden. Hon har faktiskt fått en trevligare ton mot mig. Idag ringde Smulan. Hon ringer när hon vill ha hjälp eller pengar. Efter hennes utbrott mot mig härom veckan, när hon skrek åt mig att jag försökte hindra henne från att tävla och sedan bara släppte telefonluren, så har jag inte ringt henne. Nu har Smulan kontaktat mig två dagar i rad. Idag bad hon mig att hjälpa henne med val och inköp av material till en uppgift i syslöjden. Jag kände mig lite frestad att föreslå att hennes pappa skulle hjälpa henne! Istället kom vi överens om att träffas på fredag eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback