Sju veckor

Nu har Smulan och Lilla My bott hos pappan i snart sju veckor. Det var tisdagen den 23 januari, som jag ringde till Smulan efter matchen och sade att jag ville prata om hennes blogg. Då tog det hus i helvete! Trots att det stod helt klart att det var jag, som borde vara ledsen och upprörd - eftersom det stod så mycket elakt om mig i bloggen - så var det Smulan, som ansåg sig mest förorättad. Hon var så himla arg över att jag hade läst hennes blogg! Kanske inte så konstigt med tanke på innehållet... Men meningen med en blogg är ju att få så många läsare och interaktioner som möjligt!

När jag funderade på mitt numera decimerade tonåringsbestånd, tänkte jag att jag nog hade läst att det tar sju veckor att etablera en ny vana. Men det lät som en lång tid - och borde för övrigt ha lite att göra med vilken typ av vana det handlar om... På nätet hittade jag massor med inlägg om att det tar 21 dagar att etablera en ny vana. Det innebär att tjejerna - och även jag - har haft möjlighet att etablera två goda vanor under de här veckorna. Jag tror inte att jag har fångat den möjligheten helt... Däremot startade jag min blogg den 22 februari och är alltså på god väg att göra bloggningen till en vana!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback