Praktgräl

Måndag morgon. Kallt, vått och tråkigt. Trötta var vi också. Dagen började minst sagt dåligt - ett praktgräl mellan mig och min älskade, i bilen, på väg till jobbet. Det är helt otroligt vad mycket det är som är fel med en ibland. Och det är helt klart så, att blod är tjockare än vatten - även när jag gör saker av omtanke om min älskade. Så dagen har varit tung, så tung. Försökte lätta upp humöret med ett träningspass, men inte ens det hjälpte riktigt. Kände mig bara trött och gråtfärdig. Illa...

Väl hemma hade jag hoppats på att de skulle vara klara med middagen, så att jag kunde krypa i säng med en smörgås och en kopp te och bara dö, eller åtminstone somna ifrån allt. Men min timing var inte bra, så det blev middag med familjen. Kyckling i teryakisås. Gott faktiskt, och ganska trevligt. Pi skuttade runt och pladdrade om hur goda Brownies jag hade bakat och Maggie var också på gott humör. Det som slutligen lättade upp min sinnesstämning något, var den lilla påsen från
Asos som kommit med posten och den fina Kate-klänning, som verkligen passade perfekt. Så banalt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback