Magsjuka, träning och en bok

Har haft oturen att bli riktigt magsjuk. Typiskt! Jag mådde faktiskt riktigt bra och hade till och med funderingar på att starta en träningsblogg. Men det kräver ju träning att rapportera om - och när man är magsjuk kan man inte träna. 

Medan jag har legat hemma i mitt svaga tillstånd , har jag läst ut boken  "
Undantaget" (av Christian Jungersen), som grannen gav mig. Nästan 600 sidor... Den var fruktansvärd! Först tyckte jag att den var tråkig, sedan motbjudande och sedan ångestskapande. Handlingen gick ut på att alla människor i grunden är onda. Den beskrev bl a hur några kvinnor på en arbetsplats mobbar en arbetskamrat, tills hon själv tror att hon är störd. Slutet var otroligt overklig. Tänk att författare så ofta verkar spåra ur när de ska knyta ihop säcken på slutet! Men det allra värsta var nog ändå att alla personerna i boken var så osympatiska...

195793-17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback