Idag också

Ännu en härligt, solig morgon. Åh, jag älskar den blå himlen och antydan av värme i luften! Doft av vår - lite sand, lite fukt och något outtalat, lovande. Igår fyllde min älskade år. Vi tog en kvällspromenad tillsammans. Maggie och Pi har varit hemma i två dagar och redan syns spåren överallt - kläder slängda på golvet, öppna garderobsdörrar, tomma toarullar, använda glas och tallrikar lite varstans i huset. Efter en lång period av tvåsamhet känns det lite udda. Pi säger att vi har blivit elaka. Hon har vant sig av med att vi alltid retas och munhuggs här hemma, men hon är nog snart med i matchen igen. Vårvädret sätter fart på tankar och köplust. Jag vill vara ute i den härliga vårsolen, köpa fina ljusa vårkläder och umgås med vännerna. Det är förunderligt vad lite sol sätter fart på livsandarna!

Kommentarer
Postat av: Malin

härligt med vår:)

Postat av: Anonym

...våren är farlig...ramlade igenom några butiker idag...blev inga ljusa vårkläder men en svart kjol. Vet inte om den kan stajla upp mej på något sätt men jag hoppas. Att vinterdammet syns lite mindre i alla fall. Men svart. Varför blir det alltid så? Längtar efter en låång köprunda med dej. Kanske kunde du få mej på ljusa tankar..? Såg en bok om shoppaholics...på bokrea, fast jag köpte den inte, tänkte att då får man bara bekräftat *s*...blev en bok om Hela din kropp istället. Kanske bra att gå igenom en sån bok om man även fortsättningsvis vill få "benen över sängkanten" på morron...kram till dej.

2007-03-14 @ 20:38:34
Postat av: Anonym

...våren är farlig...ramlade igenom några butiker idag...blev inga ljusa vårkläder men en svart kjol. Vet inte om den kan stajla upp mej på något sätt men jag hoppas. Att vinterdammet syns lite mindre i alla fall. Men svart. Varför blir det alltid så? Längtar efter en låång köprunda med dej. Kanske kunde du få mej på ljusa tankar..? Såg en bok om shoppaholics...på bokrea, fast jag köpte den inte, tänkte att då får man bara bekräftat *s*...blev en bok om Hela din kropp istället. Kanske bra att gå igenom en sån bok om man även fortsättningsvis vill få "benen över sängkanten" på morron...kram till dej.

2007-03-14 @ 20:39:03
Postat av: Anonym

...våren är farlig...ramlade igenom några butiker idag...blev inga ljusa vårkläder men en svart kjol. Vet inte om den kan stajla upp mej på något sätt men jag hoppas. Att vinterdammet syns lite mindre i alla fall. Men svart. Varför blir det alltid så? Längtar efter en låång köprunda med dej. Kanske kunde du få mej på ljusa tankar..? Såg en bok om shoppaholics...på bokrea, fast jag köpte den inte, tänkte att då får man bara bekräftat *s*...blev en bok om Hela din kropp istället. Kanske bra att gå igenom en sån bok om man även fortsättningsvis vill få "benen över sängkanten" på morron...kram till dej.

2007-03-14 @ 20:39:18
Postat av: Stina Bask

...lustigt att läsa om Pi och jetlagen...just idag 14/3 som av någon anledning utnämnts till Pi-dagen på grund av ett förhållande mellan en cirkels diameter och dess omkrets. Som mattelärare bearbetar man alla problem, även dom privata, medelst ekvationer eller andra användbara formler...vad som alltid dock kommer i dagen är ett visst strul med just talet 6 och att ekvationens obekanta ofta förblir just...obekant. Upptäcker kära syster att jag också börjat blogga...*s*...känns riktigt bra även om jag inte har nån egen bloggsida...kommer kanske...*ler*

2007-03-15 @ 08:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback