Hundvakt

195793-21
Hela dagen har jag gått med en vag, molande huvudvärk. Det blev helt klart alldeles för lite sömn i natt och det är hundens fel... Kan tyckas orättvist att skylla på ett oskyldigt djur, speciellt ett litet, lurvigt och charmigt djur, men det är sant!  Vi är hundvakt åt Lilltrollet. Hon är fortfarande som en baby. Hela dagen var hon bara solsken, men sedan blev det mörkt och otäckt och ovant. Så natten igenom har hon drömt, morrat i sömnen, vaknat till av ovana ljud och skällt. Sedan när vi måste jobba, kunde hon ligga  hemma och ta igen sig! Lilltrollet är beviset på att man kommer långt bara genom att vara liten, söt och charmig. När jag steg upp på morgonen blev hon jätteglad. Hon satt prydligt på badrumsmattan och väntade medan jag duschade och på morgonpromenaden for hon runt som en yr vante och jagade torra blad. Då är det svårt att vara sur över förlorad sömn!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja...djur är roliga. I morse kom det specifika parningsljudet från chinchillorna. Det har pågått under åren...I morse försökte jag smyga mej på för att se hur dom ser ut när dom presterar detta underliga höga ljud...men chinchillastackarna satt vettskrämda i sina burar och ljudet kom från...ett gammalt marsvin som låg utsträckt och lojt i sin bur...liksom tog sej en liten morgonjoddling...där ser man. Ingenting är längre som förut...*ler*
Idag blev dagen när den nya motionscykeln blev inköpt...ska förbättra mina vanor...tror jag...* Kram om ha en fin lördag...

2007-03-17 @ 16:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback