Fåfänga

I morse kasserade jag den smuliga mascaran som jag försökt mig på, och öppnade en ny fräsch Lancôme. Skönt och invant, med garanterat bra resultat. Jag tog mig lite tid att använda plattången också. Omväxling förnöjer och håret blir flera centimeter längre när det är rakt, men jag har inte riktigt vant mig vid utseendet. Det blev svart och khakibeige klädsel. Det tycker jag om. Jag blev ruskigt shoppingsugen och inspirerad av skor och väska i beige på Maggies igår. Nu skulle man egentligen vara ledig. Bara strosa omkring i stan och shoppa... Det är otroligt lugnt på kontoret. Jag gick just bort till fröken G för att kolla om det inte kunde vara en sushidag idag, men hon var inte på plats. Synd. Jag är på humör för shoppingsnack och sushi.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja! Ack vad jag känner igen denna känsla...man vill och måste skämma bort sej med lite helt onödiga saker. Går inte att få samma skämmabortsejkänsla med nyttiga grejer...typ jag brukar köpa hem oliver, fetiga ostar, konstigt te, 150-procentiga chokladkakor och märkliga drycker med oanade smaker...åsså något utstickande plagg som definitivt inte passar för den ålderskategori som jag tillhör. Sen har jag en liten privat fest för mej själv. Det känns FINT. Kram.

2007-03-21 @ 21:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback