En bra dag

Mumsade sushi till lunch med fröken G och fick en stund i bokhandeln som bonus. Det är verkligen kul med böcker! Jag lyckades avhålla mig från att handla, men fick en väldig massa idéer om vad jag skulle vilja ha...

När jag kom hem från jobbet, kunde jag inte låta bli att känna mig irriterad över alla tonårstecken - disk i köket, telefoner på golvet, halvdruckna mjölkglas och kakrester i datarummet. Tonåringarna låg utspillda i varsitt hörn av huset och orkade knappt säga hej. Ointresset för omvärlden tycktes totalt. Jag tänkte sammanbitet på mina egna idiotiska uttalanden -  om att se det positiva och välja sina strider - tidigare under dagen, och gick ut igen. Senare när vi åt gemensam middag, var allt bortblåst. Maggie och Pi börjar komma in i rätt tidszon och vi skojade och skrattade under måltiden. Kanske inte så fel att välja sina strider, trots allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback