Ännu en kylig morgon

Jag vaknade av mobilens gräsliga, gälla alarm (jag måste verkligen byta batteri i väckarklockan!) men effekten lindrades något av en hoppfull solstråle, som letade sig in mellan persiennerna. Tänkte glatt att det kanske var en fin vårdag. Verkligheten var inte riktigt så ljus. Det var kallt ute. Jag fick skrapa frost från bilrutorna.Tystnad rådde i bilen, när min älskade och jag for iväg. Några korta brottstycken av konversation. Någon enstaka kommentar. Blåsvarta moln lurade dramatiskt, hotfullt kring stadens vackra siluett. Det är bara att dra ett djupt andetag och vänta. Det kan bara bli bättre nu.  

195793-22

Kommentarer
Postat av: Stina Bask

Ja...längtar efter den riktiga vårvärmen. Både i utet och inombords. Att man orkar ta sej tid att se våren, uppleva den...ta med sej upplevelsen in i kroppen och uppleva känslan. Att stå med båda fötterna på golvet, på marken, kanske barfota och känna att de rör underlaget. Vi ger oss inte tid till detta, men det är viktigt har jag kommit på. Upplevelsen här och nu. Nu ska jag uppleva en varm dusch. Än är inte våren här. Kram.

2007-03-20 @ 21:55:45
Postat av: Stina Bask

Ja...längtar efter den riktiga vårvärmen. Både i utet och inombords. Att man orkar ta sej tid att se våren, uppleva den...ta med sej upplevelsen in i kroppen och uppleva känslan. Att stå med båda fötterna på golvet, på marken, kanske barfota och känna att de rör underlaget. Vi ger oss inte tid till detta, men det är viktigt har jag kommit på. Upplevelsen här och nu. Nu ska jag uppleva en varm dusch. Än är inte våren här. Kram.

2007-03-21 @ 09:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback