Tomt på tankar

Jag drömde att Lilla My hade löss. Hon tittade på mig med sina stora, vackra bruna ögon och bad mig hjälpa henne att kolla. Hon hade kolossala löss, som bara satt mitt uppe på huvudet på henne. Jag hjälpte Lilla My med luskammen, men det gick bara att få bort en lus i taget. Sedan gick vi in i badrummet och jag tvättade hennes hår över badkaret. När jag vaknade tänkte jag omedelbart på de gånger jag klippt håret på Lilla My. Det är några av de få gånger senaste året, som hon faktiskt bett mig göra något och sedan varit nöjd. Vi har haft roligt tillsammans.

Undrar egentligen hur hjärnan fungerar. Jag drömmer så mycket och så konstigt. När jag vaknar förstår jag inte var alla skruvade tankar kommer ifrån. Nu drömde jag kanske om Lilla My för att jag kom på igår att jag inte ringt på en vecka. Förra fredagen fick jag inte tag på Lilla My, men på mobilsvaret bad jag henne ringa och berätta om skolavslutningen och betygen. Jag talade in samma meddelande på pappans telefon. Ingen av dem har reagerat alls. Undrar om meddelandena inte gick fram. Verkar konstigt... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback