Ljusa nätter

Det är svårt att komma till ro och svårt att komma i säng i vettig tid, nu när kvällarna blir längre och nätterna ljusa. Jag går ut på balkongen. Kvällen är sval och mild. Det är helt vindstilla och de ljud som bryter tystnaden blir knivskarpa - någon slår igen en dörr, det gnisslar från rälsen lite längre bort, en båt tuffar förbi. Hundskall. Det var länge sedan jag promenerade med Lilltrollet.

Jag sätter mig med ett sudoku. Det är skönt att jag återfått både minnet och förmågan att lösa sudoku. Jag har sprungit flera gånger utan att få ont i foten. Jag har sovit flera nätter utan att få ömma och odugliga käkar av all oro och stress och sorg. Kroppen reagerar verkligen märkligt på känslomässigt kaos. Den har också en otrolig förmåga att glömma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback