Bonusdagar

Trött, trött, trött, men förvånansvärt fungerande tar jag mig helskinnad och balanserad hela vägen till ön. Det är otroligt vad mycket en blå himmel och en skinande sol kan göra! Väl ute på ön får jag uppleva några riktiga bonusdagar. Dagar av osannolik värme, doft och sol. Jag känner mig verkligen lycklig när jag cyklar längst den asfalterade landsvägen i sällskap med min älskade. Vinden i ansiktet, mild och doftrik, blommor och buskar som nästan exploderar i färg runt omkring oss. Det är ofattbart att himmel och hav kan vara så blå! Vi badar i sorglöshet och frisk luft. Vi myser i solen och ler mot himlen. Vi har det så bra ihop!

På kvällen sitter vi på terrassen med varsitt glas svalt, vitt vin och blickar ut över horisonten. Inne vid stranden är vattnet helt stilla, längre ut alldeles krusigt av vindens virvlande lek. Kvällskylan lurar runt husknuten och solen börjar sakta sjunka. En tröja behövs för att värma oss, när de sista solstrålarna sjunker ner i havet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback