Med facit i handen

Tänk om man visste vissa saker i förväg - som att det skulle bli en regning, trist och grå sommar i år. Ja, eller i alla fall att den här delen - första semesterdelen - skulle bli sådan. Då skulle min älskade och jag ha promenerat barfota i solen på en sydfransk strand. Vi skulle ha vaknat till sol och suttit på en mörk altan med varma, kryddiga dofter och cikadornas ackompanjemang till kvällens svala vinglas. Nu är vi på ön istället och världen ter sig ganska jämngrå och blöt. Någon har vänt arbetsbordet igen, så att man förväntas sitta med ryggen mot havet. Envist sätter jag mig på "fel" sida och blickar ut över vattnet. Jag anar en blå strimma i det gråa molntäcket. Jag anar en ljusning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback