Ledig

Jag släpper allt och försöker slappna av - äntligen semester!  Söker febrilt och febrigt den där återhämtningen, som jag vet att jag verkligen behöver. Som jag också vet, kommer av sig själv - i sinom tid - och inte kan stressas fram...

Min älskade och jag reser upp till fjällen för att städa och rusta. Lika upplyftande och energigivande som svenska fjällen är en solig påskdag, lika nedslående och trist är det att komma upp till regntungt, grått och tio plusgrader i början av juli. Vi känner båda hur depressionen smyger sig på oss och arbetar undan allt vad vi kan för att kunna åka hem igen - fort! Det är en lättnad att lämna fjällen, för dagen milt, i all sin gröna prakt, men fortfarande gråmulet, bakom oss och resa hem. Vi firar hemkomsten med löjrom och champagne. Livet är bra rättvist ibland!

Dagen efter hemkomsten är ett oskrivet blad. Vore faktiskt skönt att ha några fler sådana... Dagar då man vaknar på morgonen och funderar över hur man ska tillbringa dagen, eftersom inget är planerat. Dagen är mild men grå. Vi inser att hemmet är i stort behov av rengöring. Med stor frenesi städar och fejar vi större delen av dagen. Sedan tar vi en riktigt lång promenad i den milda grå förkvällen och avslutar med en delikat middag på uteserveringen nere vid vattnet.

Kommentarer
Postat av: Ubbe

Hej !
Hoppas du får en trevlig semester. Jag har haft tre veckor och har knappt två veckor kvar. Du borde unna dig fler dagar når du inte har nåt inbokat.
Hälsn. Ubbe

2007-07-11 @ 13:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback