Mera tid

Jag skulle behöva längre mornar. Jag vill äta mer frukost och läsa mer tidning. Hinna sätta mig in både i nyheter och debatt, läsa om Kajsa Bergqvists träning och Helen Mirrens Oscar. Idag läste jag att minst fem timmars hård motion i veckan krävs för att förebygga vissa former av cancer. Här har jag precis anammat ett program med korta löpturer - som spinningledaren på gårdagens pass också pratade om. Ja, spinning är rätt tråkigt, men effektivt. Det verkar dessutom som om jag börjar vänja mig, för det kändes som om halvtimmen gick ruskigt fort. Undrar varför jag upplever spinning som tråkigt, jag som kan springa i evigheter (nästan) och tycka om det!  Hur ska man hinna alllt? Fem timmars hård motion tar faktiskt tid. Och jag som vill ha mer tid till tidning och frukost utöver det! Jag misstänker att det bara finns ett sätt att få längre mornar - att stiga upp tidigare!

195793-10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback