Gryningsljus

I sovrummet silar gryningsljuset in - blågrått, dimlikt, lovande. Det känns som om det är för tidigt att stiga upp, men båda klockorna har ringt och när jag äntligen hittat snoozeknappen på min älskades radio är jag klarvaken. Jag tassar ner till tonåringarnas våg och väger mig två gånger. Matchvikt. Bra, jag behöver alla mina krafter. Det har varit en jobbig tid. När G, min syster yster i en annan stad, hörde om tonårsproblemen blev hon alldeles tyst.
"Oj," sade hon,"mina tonårsproblem tycks mig inte längre så tunga. Jag tror att vi måste resa på spa tillsammans, du och jag".
Som om spa skulle hjälpa... Fast det är klart, jag kan min Ola Magnell; "Tiden läker alls inga sår, men den får dig att glömma bort hur ont det gjorde". Kloka ord. Spa kanske inte är så dumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback