Av vikt

Träningen har gått så trögt. Först var det förkylningen och sedan dess känner jag mig svag. Blir trött så fort. Kan jag ha gått ner i vikt? Ska smyga ner och väga mig på tonåringarnas våg, nu när de inte är hemma. Just vägning är hysteriskt känsligt. Minsta möjlighet till feltolkningar av viktfrågor sväljs glupskt. Tänk om jag väger mindre än de gör - katastrof!
Trist att det här med mat och vikt ska vara så laddat. Fast det är klart, tonåringarna matas hela tiden med retuscherade bilder och glada, massmediala tips om hur stjärnorna håller sig smala.
"Min förbjudna lista över mat var längre än jultomtens önskelista" läser jag i Fitness Magazine. En kåsör. Hon har kommit över det nu.
"Ja gud, vad mycket det var som man inte tillät sig själv! Det kommer jag ihåg" säger miss Lizzy. Det var inte så länge sedan hon var tonåring. Hon är jättesöt - kurvig och slank utan att vara mager. Hoppas att  tonåringarna kommer igenom det här stadiet fort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback