Iskallt

Efter en fantastisk helg med långpromenader i shorts och linne i solskenet, vaknar jag till en kylig morgon. Luften är hög och klar, himlen kornblå. Om man hamnar i direkt solljus känner man värmen, men vinden är isande kall. Höst... Jag är förbluffande trött, trots dagens vackra inramning. Kanske en reaktion på samtalet med Lilla My?

Än en gång är det dags för mig att ta mig samman och gå vidare. Jag gläds åt min älskade, åt Maggie och Pi, åt jobbet och att Smulan vill komma tillbaks in i mitt liv. Hon har faktiskt visat god vilja och varit med mig i flera sammanhang på sistone. Hon verkar trivas ganska bra med livet, träningen och skolan, men hon vill bo deltid med mig igen. Det kommer att bli en ganska jobbig process, misstänker jag. Smulan har raskt travat ut i en annan ände av den moraliska bubblan. För henne är det självklart att styra sin dag och sitt liv som hon vill, utan att fråga eller ifrågasättas. För henne är berusade vuxna en fredagskväll, eller rökfyllda sällskap och rum, ett scenario som inte känns udda. Smulan pratar utan betänkligheter om hur hon blir bjuden på vin av pojkvännens mamma. Jag vill inte att det ska vara norm för min sextonåriga dotter, men i dagsläget kan jag inte göra så mycket. Smulan är nog inte riktigt medveten om det, men vi har en stor förtroendeklyfta, som måste lappas och lagas. Vi börjar när vi ses på fredag.

image49

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback