Facing facts

Lilla My ska på utvecklingssamtal i skolan. Pappan och jag ska följa med. Det är första gången på nästan sju månader som jag ska få se min yngsta dotter i verkliga livet. Lite spännande, faktiskt... Men det finns några problem med situationen:
1. Lilla My vill inte gå på utvecklingssamtal
2. Lilla My vill inte gå i den skolan över huvud taget, utan driver en organiserad kampanj mot sin pappa för att få börja i skolan som ligger 200 m från hans bostad
3. Lillas Mys agg mot sin mamma - mig - har under de gångna månaderna vuxit sig till ett rent och skärt - eller kanske nattsvart? - hat.
Kvällen innan samtalet öppnar jag mailet från Lilla My; "Det skulle vara mycket enklare om du inte kom. Så slipper jag se dig!". Meddelandet flyger ut som en örfil från skärmen. Det är solklart - och chockerande. Jag vidarebefordrar det till pappan för kännedom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback