Omtanke

Lisa har mejlat. Fåordig, som alltid, men andemeningen är god. Hon vill försäkra sig om att jag inte hoppar över vinklubbens möte för att jag mår dåligt. Det är inte därför. Jag får inte tiden att räcka till den här veckan. Jag ringer Lisa och förklarar. Någon gång borde jag förklara hur mycket jag uppskattar och värdesätter hennes vänskap. Det skulle jag göra för Lotta och min syster yster, för min älskade, mina andra systrar och mina föräldrar också. Det är alltför sällan egentligen som man uttrycker sådana tankar, som man putsar sitt skyddsnät, som man låter solen skina över sin omvärld. Även utanför skyddsnätets finmaskiga centrum finns mer perifera vänner och arbetskamrater. Jag tänker på Eva Dahlgrens bok, på hur hon beskriver vänskap och i ord värdesätter glädje och möjligheten att dela den.  

Kommentarer
Postat av: Stina Bask

hej...de var fint skrivet...om många saker...tänk vad en vacker tanke...ett vänligt ord kan få blommorna i själen att slå ut. Så är det. Jag tänker på i förrgår. Jag fick ett spel på en konferens. Inte högljutt och larmande. Mera lågmält men ändå. Det var sarkastiskt för jag bestämde mej för att inte ta mer skit. Efteråt tänkte jag att jag nog tagit i för hårt. För jag brukar försöka vara lyssnande och förstående. Men dagen efter så kom folk och klappade mej på axeln och jag fick ursäktande mail. Det värmde. Men om man vänder på det så kan ju också ett hårt ord i rätt stund vara bra. Man måste hitta en balans mellan dom fula och dom vackra orden. Det är ett väldigt komplext system...kram till Dej...ha det bra och sätt upp en drömfångare...det finns ju såna. Dom fångar upp dom vackra drömmarna på natten o sen så sjasar dom bort dom onda...det borde väl funka bra..? *ler*

2007-04-19 @ 22:20:15
Postat av: Betty Blue

Tack! Det värmde. En drömfångare som sköter censuren låter som en god idé! Sov sött.

2007-04-19 @ 22:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback