Lunchdags

Hade möjlighet att jobba hemifrån idag. Så fort min älskade hade stängt ytterdörren efter sig, så slog jag upp datorn. Jag hade verkligt jobbflyt, sådant som ofta infinner sig när jag får sitta hemma utan störande avbrott. Det mesta jag behöver finns ju i datorn och telefonen, så när jag kommer igång är jag otroligt effektiv. Strax före lunch ringde jag till Miss Lizzy för att kontrollera några fakta. "Åh", sade hon, "nu missar du lunch i solen med oss".

Lunch i solen lät som en lysande idé och när jag lyfte blicken från dataskärmen såg jag att idag är en formligen strålande dag! Jag bar ut min lunch och SvDs bilaga om övervikt i solen. Sedan satt jag och njöt. Plommonträdet blottade blygt begynnande blomning, syrenerna kraftsamlade. Jag log åt mig själv. Jag är verkligen oerhört intresserad av hälsorelaterade frågor, t ex övervikt. Risken att själv drabbas av övervikt är nog ganska liten... Jag tycker t ex att de godaste luncherna är de enkla, som jag gör själv hemma. Idag blev det omelette med provencalska örter, tomatsallad, haricots verts, några fetaostkuber och knäckebröd. Mums!

Kommentarer
Postat av: Stina B

...mmm...lunchen Du beskrev...preciiiis va ja åxå gillar...men det vet Du ju redan! kram

2007-04-26 @ 22:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback