Hemma igen

Helt fantastiskt! Nu har vi fått så mycket sol, så mycket sömn, så mycket hälig, uppbygglig, stärkande fjälluft! Jag känner mig utvilad och stark! Redo att möta både jobbets och privatlivets utmaningar!  Egentligen är en dag, då man inte får vara utomhus, lite av en förlorad dag, speciellt om det är fint väder...

Helt om! Tänkte på hur många uttryck man går och bär på utan att egentligen veta varför, på hur mycket jag lär mig hela tiden och hur lustiga omständigheter väver ihop livets nät. Förra inlägget började jag med "här är gudagott" och följde nyfiket tankespåret. Varifrån kom det uttrycket så spontant? Kanske för många festliga tillfällen under studietiden - det är ju en dryckesvisa! Uttrycket "Vi drar till fjällen" kan knappast användas, utan att tankarna går till
Markoolio , som visserligen är aktuell just nu, men... Det lustiga var att dagen efter jag skrivit mitt inlägg så intervjuades Markoolio på radio när vi åkte bil. Är det slumpen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback