Grillpremiär

I den sprittande, men något svala, vårgrönskan inviger vi grillen för säsongen. Vi grillar hamburgare. De blir väldigt goda, eftersom de är premiärburgare. Jag äter min med fransk senap, ruccola, champinjoner och tomat, och bröd. Brödet kunde kanske vara godare, men vad gör det! Efter maten föreslår Maggie att vi ska titta på dvd. Vi väljer film och sedan laddar min älskade och Maggie upp med glass. Frysen är avfrostad och vi har börjat fylla den, bl a med god, lyxig glass för att "fira". Maggie sätter i sig en hel bytta Ben & Jerry vanilj (500 ml). Jag kan inte låta bli att häpna. Visserligen minns jag hur jag själv ville slippa välja i den åldern. Man skulle ha allt - både äta och vara vidjesmal... Fast jag tror aldrig att jag satte i mig sååå mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback