Födelsedag - på riktigt

Lördagen var också iskall, men vackert solig och klar. Min födelsedag - av min älskade helt vikt åt mig! Vi gjorde riktiga födelsedagssaker - drack kaffe i solen, köpte en kjol till mig, promenerade. På kvällen tog vi bussen in till en trevlig vinbar. Planen var att därifrån gå och äta italienskt, men lockelserna i att stanna kvar var för många. Det blev vinprovning av tre vita, därefter champagne och hummer. Oerhört gott, lyxigt och födelsedagsaktigt!

image32

Idag är en helt vanlig söndag. Ganska mild. Vis av tidigare hundvakteri, röjde vi i trädgården innan vi hämtade Lilltrollet. Sist hon var här visade hon tydligt sitt missnöje med trädgårdsarbete. Hon snurrade in sig i kopplet, försökte leka, gnydde, skällde på grannarna och satte sig slutligen demonstrativt med ryggen mot mig och surade. (Hon är ganska söt, även när hon surar - eller det är i alla fall vad jag tror att hon gör!). Trädgårdsarbete intresserar helt enkelt inte Lilltrollet och hon ogillar skarpt att få konkurrens om vår uppmärksamhet av krattor och buskar. Idag var hon glad som ett barn och skuttade glatt och livligt runt på promenaden. Väl hemma igen, somnade hon på mina ben. Där låg hon länge, trött, varm och snusande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback