Espresso och tågresa

Drömde mardrömmar hela natten och sov oroligt - helt utan synbar anledning. Det är jobbigt att sova så dåligt, när man ska upp tidigt, men jag tänkte optimistiskt att jag kunde vila på tåget. Solen sken in mellan persiennerna i sovrumsfönstret och lovade en härlig dag. "Sommaren kommer redan till helgen" sade rubrikerna i gratistidningarna. Bra! Det är precis vad jag vill ha!

Jag såg fram emot min tågresa i första klass med Internetuppkoppling och snabb transport. Blev därför mäkta irriterad när tåget var 50 minuter försenat. Ett X2000 ska väl gå i tid? Men, men, inte mycket att göra åt saken. Jag fick en stund över till att iaktta folk och dricka en god espresso från Ritazza. (bild: Linda Onsarp)

195793-30

Björkarna står förväntansfulla i sin purpurlila gloria - den som föregår lövsprickningen. Tåget rusar fram genom det vackra, vårsoliga landskapet. Eller rusar förresten, halvkryper, intervallkör. Förseningen medför stopp för signaler och framförvarande tåg. Jag får nog glömma lunchen, som jag har bokat in...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback